Millest ma haiglas ikka veel aru ei saa?
–
Olen aastate jooksul nii paljudes situatsioonides haiglas olnud, haiglas käinud, nii oppidel kui ka uuringutel AGA nii palju asju on mulle ikka veel arusaamatud! Äkki tunduvad need nii tühised, et keegi pole siiani öelnud - teeme ümber? Seega jagan mõnda mõtet ...
1. mille pärast tuleb see identifitseerimisriba panna paremale käele?
Enamus inimesi on paremakäelised ja uskuge, see segab. Kohutavalt. Nii söömist, pesemist kui isegi WCs käimist
2. miks narkoosis protseduuri/opi jaoks peaks tulema haiglasse eelmisel päeval kui inimesel on võimalik tulla varahommikul? Töö ei pea olema organiseeritud nagu 30 aastat tagasi :) Registratuuri asemel võiks ammu olla automaat, mis sinu ID kaarti loeb ja milleks need tühjad kaustad ja kleepsud mis kaasa antakse - igas osakonnas saab neid samuti nö välja lasta.
3. haiglast väljakirjutamisel saab patsient ideaalis kaasa info, soovitused ja kontaktnumbri, et asju üle küsida, mis haiglas niikuinii meelde ei jää. Mina tean kuhu pöörduda AGA teised?
4. miks igal korral peab üle küsima kõik minu andmed, kui need on süsteemis olemas? Nii narkoosi eel kui ka lihtsalt a la uuringutele või haiglasse sisenedes. Esiteks võtab see aega, teiseks on see topelttöö kui mina täidan paberit ja keegi paneb selle paberi süsteemi ning kolmandaks niikuinii küsib iga inimene kellega patsient kokku puutub kõik need asjad otsast peale üle.
5. kas keegi kunagi vaatab ka neid lehti kuhu patsiendi allkirja kogutakse? Nagu päriselt? Viimasel korral ma ei andnud kuhugi allkirja :) Enamus inimesi neid ei loe ja olgem ausad - enamus inimesi seda infot ka ei saa mis seal paberil kirjas. Kellelgi pole ju aega ja kuna tervishoiutöötajaid lihtalt ei ole piisavalt, siis peaks ikka väga läbi mõtlema mida ja MIKS peab tegema.
Pabereid täidame ikka nagu kohusetundest või mingist nõuka-aegsest harjumusest. Miks ma üldse pean täitma mingeid pabereid, kui on olemas igasugused patsiendiportaalid - küll riiklikud, küll haigla enda omad? See, et lõpuks kõik justkui digilukku jõuab on tore AGA millise ajaraiskamise kaudu
6. miks Iga kord küsib järgmine tervishoiutöötaja, et mida eelmisel korral tehti? Mul pole rohkem infot kui see mida digilukku märgiti :)
7. miks peab alati ootama arsti ? Selliste pigem rutiinsete uuringute või isegi päevaravi operatsioonide puhul võiksid õed olla vabalt need, kes päriselt asja patsiendiga koos lahti arutavad ning olulise info kaasa annavad ? Vahel on küll selline tunne, et igaüks kes patsiendini jöuab, hakkab lihtsalt igaks juhuks otsas peale ja siis ei jätku aega vastata patsiendi küsimustule või tegeleda patsiendi rahustamise, õpetamise jms
Mingite uute kogemuste korral info tilgub kokku erinevatelt inimestelt ning lõpp-info on ikka tavaliselt hullem kui algne info :) aga see on ilmselt see tervishoiutöötaja kiiks. Kahjuks oled sa patsiendina aga ikka vaid inimene. Varasemalt viis see infotilkumine mind tasakaalust välja, praegu juba "tean ette" ja olen 100 korda rahulikum AGA selleni on viinud 15 aastat patsiendi rolli. Kuidas on nende inimestega, kes on olnud patsiendid lühemat aega ?
Enamus probleeme tuleb rutiinist ja tervishoitöötajate puudusest, aga nii ei saa see ju jäädagi ? Probleemid kuhjuvad, sest kellelgi pole aega mõelda, kogu aeg on nii kiire. Kehvasti ettevalmistatud patsient toob probleeme, nagu ka kehva infoga koju saadetud patsient toob tüsistused. Ennetus ja edendustegevusest ma hetkel ei räägigi.
Nagu mu lähedased armastavad korrutada "sinuga pole kunagi mitte midagi niisama” või siis "kõige muu kõrval on see tühitähi"... aga mina oskan kogemuste najal iseenda eest seista, küsida, olla tüütu aga teised patsiendid ?
Julgust, tahtmist ja pealehakkamist ning muidugi
Imelisi tervenemiskogemusi kõigile
ps Iga üksik tervishoiutöötaja tegutseb ehk ok aga piiripealseid alasid on liiga palju - neid kus ei tegutse keegi või kus erinevat tükid päriselt nö kokku ei klapi või siis hoopiski kattuvad totaalselt
pps issand jumal - palun lase sellel süsteemil kokku kukkuda, sest tundub - ainult siis on võimalik tükkidest parem süsteem kokku kleepida ;)
Enamus inimesi on paremakäelised ja uskuge, see segab. Kohutavalt. Nii söömist, pesemist kui isegi WCs käimist
2. miks narkoosis protseduuri/opi jaoks peaks tulema haiglasse eelmisel päeval kui inimesel on võimalik tulla varahommikul? Töö ei pea olema organiseeritud nagu 30 aastat tagasi :) Registratuuri asemel võiks ammu olla automaat, mis sinu ID kaarti loeb ja milleks need tühjad kaustad ja kleepsud mis kaasa antakse - igas osakonnas saab neid samuti nö välja lasta.
3. haiglast väljakirjutamisel saab patsient ideaalis kaasa info, soovitused ja kontaktnumbri, et asju üle küsida, mis haiglas niikuinii meelde ei jää. Mina tean kuhu pöörduda AGA teised?
4. miks igal korral peab üle küsima kõik minu andmed, kui need on süsteemis olemas? Nii narkoosi eel kui ka lihtsalt a la uuringutele või haiglasse sisenedes. Esiteks võtab see aega, teiseks on see topelttöö kui mina täidan paberit ja keegi paneb selle paberi süsteemi ning kolmandaks niikuinii küsib iga inimene kellega patsient kokku puutub kõik need asjad otsast peale üle.
5. kas keegi kunagi vaatab ka neid lehti kuhu patsiendi allkirja kogutakse? Nagu päriselt? Viimasel korral ma ei andnud kuhugi allkirja :) Enamus inimesi neid ei loe ja olgem ausad - enamus inimesi seda infot ka ei saa mis seal paberil kirjas. Kellelgi pole ju aega ja kuna tervishoiutöötajaid lihtalt ei ole piisavalt, siis peaks ikka väga läbi mõtlema mida ja MIKS peab tegema.
Pabereid täidame ikka nagu kohusetundest või mingist nõuka-aegsest harjumusest. Miks ma üldse pean täitma mingeid pabereid, kui on olemas igasugused patsiendiportaalid - küll riiklikud, küll haigla enda omad? See, et lõpuks kõik justkui digilukku jõuab on tore AGA millise ajaraiskamise kaudu
6. miks Iga kord küsib järgmine tervishoiutöötaja, et mida eelmisel korral tehti? Mul pole rohkem infot kui see mida digilukku märgiti :)
7. miks peab alati ootama arsti ? Selliste pigem rutiinsete uuringute või isegi päevaravi operatsioonide puhul võiksid õed olla vabalt need, kes päriselt asja patsiendiga koos lahti arutavad ning olulise info kaasa annavad ? Vahel on küll selline tunne, et igaüks kes patsiendini jöuab, hakkab lihtsalt igaks juhuks otsas peale ja siis ei jätku aega vastata patsiendi küsimustule või tegeleda patsiendi rahustamise, õpetamise jms
Mingite uute kogemuste korral info tilgub kokku erinevatelt inimestelt ning lõpp-info on ikka tavaliselt hullem kui algne info :) aga see on ilmselt see tervishoiutöötaja kiiks. Kahjuks oled sa patsiendina aga ikka vaid inimene. Varasemalt viis see infotilkumine mind tasakaalust välja, praegu juba "tean ette" ja olen 100 korda rahulikum AGA selleni on viinud 15 aastat patsiendi rolli. Kuidas on nende inimestega, kes on olnud patsiendid lühemat aega ?
Enamus probleeme tuleb rutiinist ja tervishoitöötajate puudusest, aga nii ei saa see ju jäädagi ? Probleemid kuhjuvad, sest kellelgi pole aega mõelda, kogu aeg on nii kiire. Kehvasti ettevalmistatud patsient toob probleeme, nagu ka kehva infoga koju saadetud patsient toob tüsistused. Ennetus ja edendustegevusest ma hetkel ei räägigi.
Nagu mu lähedased armastavad korrutada "sinuga pole kunagi mitte midagi niisama” või siis "kõige muu kõrval on see tühitähi"... aga mina oskan kogemuste najal iseenda eest seista, küsida, olla tüütu aga teised patsiendid ?
Julgust, tahtmist ja pealehakkamist ning muidugi
Imelisi tervenemiskogemusi kõigile
ps Iga üksik tervishoiutöötaja tegutseb ehk ok aga piiripealseid alasid on liiga palju - neid kus ei tegutse keegi või kus erinevat tükid päriselt nö kokku ei klapi või siis hoopiski kattuvad totaalselt
pps issand jumal - palun lase sellel süsteemil kokku kukkuda, sest tundub - ainult siis on võimalik tükkidest parem süsteem kokku kleepida ;)
Lisa kommentaar
Kommentaarid: 10