Mida arvestada uue auto valikul
–
Autoost on tegelikult lihtsalt praktilise asja soetamine, seega on põhimõtteliselt vaja vaid keret, rattaid ja rooli. Kui soovitakse autoga sõita maanteel ning sagedusega 1 kord nädalas ette võtta nö pikamaasõite iga ilmaga, siis tekkib tingimusi pisut enam. Kuna mitu naist on küsinud, et mida siis auto tellimise puhul vaadata - uurida, siis kirjutan pisut lähemalt.
Olen ka juba varasemalt kirjutanud, et minu jaoks on tähtsad auto mootor, esiklaasi soojendus :) ning tunne "minu auto". Kuna sõidan Tartu - Tallinn maanteel ikka suht sageli, siis mootori võimsus on oluline. Liikudes autokolonnis, kus suured autod sõidavad 85 km/tunnis ja iga asula puhul võtab nende 50lt 90le kiirendamine tohutu aja (ilmne liialdus muidugi), siis nendest peab ikka ühel hetkel mööda sõitma. Võimsuse kõrval on oluline ka auto erksus ehk turbo ei tee kunagi midagi paha kui sõidad ka maanteel. Tõsi, nii mootori võimsuse kui ka erksuse pealt maksad lõpuks liikluskindlustust ja kaskot rohkem ja seega tuleb ka need näitajad hoida Eestis mõistlikuse piires.
Maanteedel kulgemise puhul on järgmine asi tegelikult auto turvalisus, mida ei paku ainult paks "plekk", vaid ka lisavidinad/näidikud. Rehvirõhu automaatkontroll pole kindlasti hädavajadus, kuid mugav ja mõistlik uue auto puhul. Tegelikult on olulised kiirema sõidu puhul auto pikkuse ja kõrguse suhe, telgede vahe (arvestades meie auklikke teid) ja vedrustus. Lisaks võiks testida istmete mugavust (mitte vaid kataloogi järgi tellida), helisüsteemi (mida enamusel juhtudel saad ka edaspidi tuunida) ja "käed lahti" süsteemi, et asjad saaks mugavalt aetud 2 tunnise kulgemise juures.
Kui sõidad eelkõige linnas, siis on pooled nendest asjadest ebaolulised, siis piisaks ka Ford Fiesta 1 liitrisest, hea parkida pealekauba. Kuigi näiteks Tartus Näituse raudtee ülesõidukohal pead aeg luubis liikuma, muidu põrutad selle auto pikkuse juures mõned olulised asjad lahti või tagumiku siniseks :)
Kui Sul on maal majapidamine, kuhu ei vii asfalt ... siis pead kindlasti hindama auto kõrgust - et mudast läbi vedada, isegi neljaratta vedu ei ole paha. Olulised on kindlasti pakiruumi mõõtmeid, tagumiste istmete kokkulapitavuse korral ka nende kaldenurka, koduloomade puhul auto sisu, selle värv ja puhastatavust - viimast pole paha hinnata ka siis kui sul on väiksed lapsed.
Lisatarvikutest ükskõik millisele autole:
- võiks meie kliimas lisada kummimatid ehk porine on liiga palju aega aastast
- isetumenev tagavaatepeegel on pimeda aja sõitude puhul hea asi ja vist enamusel juba varustuses olemas
- parkimisandurid ees ja taga teevad elu turvalisemaks (kuigi varem pole mul neid olnud), kaamera võib olla aga ei ole nii oluline. Samuti on täieliku parkimisassisendiga. Tegelikult pole ju vajalik? Ükskõik mida ka teie mees sellest arvab :)
- esiistmete soojendus peaks ikka olema, arvestades meie kliimat
- tulede automaatne ümberlülitus juhul kui sõidate maanteel aga samas "koduukseni jälgivaid" tulesid on vaja ehk pigem siis kui elate eramajas ja majaesine on pime (ning porine)
Muud vidinad ehk
- vihmasensoriga esiklaas teeb taas elu pisut mugavamaks aga pole väga oluline
- ratastele porilapatsid - ei oskagi kohe miskit kosta ... arvamusi on seinast seina. Välisel vaatlusel tundub et pooltel autodel on aga millisel on need tegelikult ka vajalikud ei tea.
- tumendatud klaasid - maitse asi
- sõiduraja hoidja ja liiklusmärkide lugeja - no võiks juba olla, kuigi teeb ekraani kirjuks ja niikuinii ei jõua alati jälgida
- adaptiivne kiirusehoidik - kui oled laisk ja rahulik kulgeja, siis pigem jah
No nii lihtne ongi see auto valik. Kõige viimaseks jääb tegelikult auto värv. Kui vaadata ringi linnaliikluses, siis tundub et eestlane armastab hallikat, beežikat, kuldset, pruunikat tooni - nagu selline looduslik. Valge ja must loomulikult ka. Varasemalt oli mul must ja mehel valge auto. Värviga on tegelikult nii, et erinevatele autodele ja ka erinevatele mudelitele! sobivad täiesti erinevad värvid (aga olgem ausad - pruun ei sobi mitte ühelegi). Ja ka erinevad automüüjad pakuvad erinevaid värve. Aga värvid nagu öeldakse - on maitse asi ehk et vaadake ise :)
ps mina tellisin auto ära, kätte saan 12 nädala pärast
pps blogipostituse pildil minu eelmine auto
Maanteedel kulgemise puhul on järgmine asi tegelikult auto turvalisus, mida ei paku ainult paks "plekk", vaid ka lisavidinad/näidikud. Rehvirõhu automaatkontroll pole kindlasti hädavajadus, kuid mugav ja mõistlik uue auto puhul. Tegelikult on olulised kiirema sõidu puhul auto pikkuse ja kõrguse suhe, telgede vahe (arvestades meie auklikke teid) ja vedrustus. Lisaks võiks testida istmete mugavust (mitte vaid kataloogi järgi tellida), helisüsteemi (mida enamusel juhtudel saad ka edaspidi tuunida) ja "käed lahti" süsteemi, et asjad saaks mugavalt aetud 2 tunnise kulgemise juures.
Kui sõidad eelkõige linnas, siis on pooled nendest asjadest ebaolulised, siis piisaks ka Ford Fiesta 1 liitrisest, hea parkida pealekauba. Kuigi näiteks Tartus Näituse raudtee ülesõidukohal pead aeg luubis liikuma, muidu põrutad selle auto pikkuse juures mõned olulised asjad lahti või tagumiku siniseks :)
Kui Sul on maal majapidamine, kuhu ei vii asfalt ... siis pead kindlasti hindama auto kõrgust - et mudast läbi vedada, isegi neljaratta vedu ei ole paha. Olulised on kindlasti pakiruumi mõõtmeid, tagumiste istmete kokkulapitavuse korral ka nende kaldenurka, koduloomade puhul auto sisu, selle värv ja puhastatavust - viimast pole paha hinnata ka siis kui sul on väiksed lapsed.
Lisatarvikutest ükskõik millisele autole:
- võiks meie kliimas lisada kummimatid ehk porine on liiga palju aega aastast
- isetumenev tagavaatepeegel on pimeda aja sõitude puhul hea asi ja vist enamusel juba varustuses olemas
- parkimisandurid ees ja taga teevad elu turvalisemaks (kuigi varem pole mul neid olnud), kaamera võib olla aga ei ole nii oluline. Samuti on täieliku parkimisassisendiga. Tegelikult pole ju vajalik? Ükskõik mida ka teie mees sellest arvab :)
- esiistmete soojendus peaks ikka olema, arvestades meie kliimat
- tulede automaatne ümberlülitus juhul kui sõidate maanteel aga samas "koduukseni jälgivaid" tulesid on vaja ehk pigem siis kui elate eramajas ja majaesine on pime (ning porine)
Muud vidinad ehk
- vihmasensoriga esiklaas teeb taas elu pisut mugavamaks aga pole väga oluline
- ratastele porilapatsid - ei oskagi kohe miskit kosta ... arvamusi on seinast seina. Välisel vaatlusel tundub et pooltel autodel on aga millisel on need tegelikult ka vajalikud ei tea.
- tumendatud klaasid - maitse asi
- sõiduraja hoidja ja liiklusmärkide lugeja - no võiks juba olla, kuigi teeb ekraani kirjuks ja niikuinii ei jõua alati jälgida
- adaptiivne kiirusehoidik - kui oled laisk ja rahulik kulgeja, siis pigem jah
No nii lihtne ongi see auto valik. Kõige viimaseks jääb tegelikult auto värv. Kui vaadata ringi linnaliikluses, siis tundub et eestlane armastab hallikat, beežikat, kuldset, pruunikat tooni - nagu selline looduslik. Valge ja must loomulikult ka. Varasemalt oli mul must ja mehel valge auto. Värviga on tegelikult nii, et erinevatele autodele ja ka erinevatele mudelitele! sobivad täiesti erinevad värvid (aga olgem ausad - pruun ei sobi mitte ühelegi). Ja ka erinevad automüüjad pakuvad erinevaid värve. Aga värvid nagu öeldakse - on maitse asi ehk et vaadake ise :)
ps mina tellisin auto ära, kätte saan 12 nädala pärast
pps blogipostituse pildil minu eelmine auto
Lisa kommentaar