Kas kriis lähebki raisku....
–
Ma loen abipakettidest ja mõtlen, et kas need kõik on ikka mõistlikud. Ma vaatan seda tööd mis kaugtööna on ära tehtud ja mõtlen, et kas ikka üldse on vaja Tallinn Tartu maanteed teha neljarealiseks? Ma mõtlen, et kas kõik see oli normaalne mis oli enne? Mina tegelikult ei arva.
Ärme luba kriisil end tagasi viia sinna kus olime, teeme kohe mõned asjad ära. Näiteks ...
1. Arutatud on, et 6 tunnist tööpäeva ei saa teha kuna pole inimesi võtta. Nüüd on inimesi üle. Seega äkki teeks ära?
2. Ringvaates räägiti, et kontoriinimesed ei jaksa 8 tundi põllul olla, jälle võimalus teha põllul 6 + 6 tööpäev. Tõsi korraldamist on rohkem aga logistikutel on samuti tööd vaja, transpordifirmal on tööd vaja ning exceli kasutamine peaks meil kõigil nüüd oluliselt selgem olema.
3. Isegi Gümnasiumiõpilaste põllule viimist võiks kaaluda ;). Päris elu paneks hea punkti teoorias õpitule. Kõik oskaks ehk enam hinnata kuidas toit päriselt meie lauale jõuab. Väide, et “ noored või ajutised töötajad vajavad liiga palju juhendamist ning lõrtsivad asja ära”, ei ole jätkusuutlik niikuinii. Praktikat on igas ametis vaja.
Just nüüd on vaja investeerida inimestesse, perspektiiviga. Kriis näitas kus töökäsi jääb puudu. Nii mõneski valdkonnas läheks ja oleks tänane töötu võimeline õppima, kui talle tagataks 2-3 aastaks õppimise kõrval kasvõi miinimumpalk. Ideaalis võiks selle siduda konkreetse töökohaga, nii et tööandja lööb kampa ning pakub kohe praktikakohad või teisest kursusest juba osakoormusega töö. Praegu näiteks põllumehed ning tervishoid hüüavad kõige kõvemini appi.
Nii nagu Kiir ei saanud päris põllumeheks nii ei saa ka kõigist soovijatest õde, hooldustöötajat või põllumeest aga mõnele see sobiks. Nii mõnelegi oleks suurepärane võimalus ja riigile üks võimalik lahendus. Läheks ju mitmed inimesed ümber õppima päriselt kui õppimise ajal mingi sissetulek olemas oleks. Ennevanasti oli selleks stipendium. Nüüdki võiks kas või see võimalus olla. Kasvõi vabatahtlikult aga seotult ehk kui oled stipendiumi võtnud, siis pead ka tööd tegema hakkama või siis maksad riigile stipendiumi tagasi.
Rahakülvamisest pole kasu, see ei kasvata raha, maksulaekumisi ega riigitulusid. Pange pead tööle, mitte Excel
1. Arutatud on, et 6 tunnist tööpäeva ei saa teha kuna pole inimesi võtta. Nüüd on inimesi üle. Seega äkki teeks ära?
2. Ringvaates räägiti, et kontoriinimesed ei jaksa 8 tundi põllul olla, jälle võimalus teha põllul 6 + 6 tööpäev. Tõsi korraldamist on rohkem aga logistikutel on samuti tööd vaja, transpordifirmal on tööd vaja ning exceli kasutamine peaks meil kõigil nüüd oluliselt selgem olema.
3. Isegi Gümnasiumiõpilaste põllule viimist võiks kaaluda ;). Päris elu paneks hea punkti teoorias õpitule. Kõik oskaks ehk enam hinnata kuidas toit päriselt meie lauale jõuab. Väide, et “ noored või ajutised töötajad vajavad liiga palju juhendamist ning lõrtsivad asja ära”, ei ole jätkusuutlik niikuinii. Praktikat on igas ametis vaja.
Just nüüd on vaja investeerida inimestesse, perspektiiviga. Kriis näitas kus töökäsi jääb puudu. Nii mõneski valdkonnas läheks ja oleks tänane töötu võimeline õppima, kui talle tagataks 2-3 aastaks õppimise kõrval kasvõi miinimumpalk. Ideaalis võiks selle siduda konkreetse töökohaga, nii et tööandja lööb kampa ning pakub kohe praktikakohad või teisest kursusest juba osakoormusega töö. Praegu näiteks põllumehed ning tervishoid hüüavad kõige kõvemini appi.
Nii nagu Kiir ei saanud päris põllumeheks nii ei saa ka kõigist soovijatest õde, hooldustöötajat või põllumeest aga mõnele see sobiks. Nii mõnelegi oleks suurepärane võimalus ja riigile üks võimalik lahendus. Läheks ju mitmed inimesed ümber õppima päriselt kui õppimise ajal mingi sissetulek olemas oleks. Ennevanasti oli selleks stipendium. Nüüdki võiks kas või see võimalus olla. Kasvõi vabatahtlikult aga seotult ehk kui oled stipendiumi võtnud, siis pead ka tööd tegema hakkama või siis maksad riigile stipendiumi tagasi.
Rahakülvamisest pole kasu, see ei kasvata raha, maksulaekumisi ega riigitulusid. Pange pead tööle, mitte Excel
Lisa kommentaar
Kommentaarid: 8