Kuidas sünnib (valimis)reklaam?
–
Iga algus on raske. Nii k näiteks reklaami ülesfilmimine. Üks väike võttetund võib põhjustada nii peavalu kui ka uudseid elamusi.
IRL maksureform on kindlasti hea idee. Kõlab nagu üks tüüpiline poliitloosung? Seda küll. Aga kui mõtlete, mis selles idees siis valesti on? Mitte midagi. OECD on mitu aastat heitnud Eestile ette suurt palgalõhet naiste ja meeste tasustamise vahel. Tegemist ei ole muuseas sellega, et ühe ja sama töö eest makstakse soost sõltuvalt. Probleem on hoopiski selles, et naised töötavad madalamalt tasustatud töökohtadel. Nii puudutab IRL maksureform muuseas naisi rohkem kui mehi. Naised töötavad hooldajatena, lasteaia õpetajatena, garderoobi ja registratuuri töötajatena, müüjatena ja postitöötajatena - ning need on täna just need ametid, kus palk jääb alla Eesti keskmisele.
Just seetõttu puudutab IRL madalpalgaliste maksureform paljus naisi.
Miks siis mitte seda ideed laiemalt reklaamida?
Läksid siis ka IRL Tartu nimekirja 2 esimest meest ja esimene naine stuudiosse reklaami tegema. Telestuudio võttesaali ei saa ilma paksu meigita st et esimesena tuleb istuda jumestaja tooli. Jumestaja näeb kurja vaeva ja katab su tavaliselt sellise krohvikogusega, et ise endale peeglis enam otsa vaadata ei taha. Seejärel otsitakse stuudios õiget valgust ja varju. Suure otsimise järel jõuab igaüks hakata kiirgavate lampide valguses higistama. Kuumus viib omakorda järgmise kihi puudrini ja nii tunned sa lõpuks, et iga näemiimika tegemise järel kukub krohvi suisa tükkidena maha.
Siis öeldakse sulle kuidas liikuda ja mida öelda. Kui tavaliselt räägivad inimesed häälega, mida nad ise ei kuule ja ei vaata ju kõrvalt ka oma miimikat, siis nii kui pead telekaamerate ees reklaamiks midagi ütlema või kuidagi liikuma, siis hakkavad tulema soovitused a la
- emotsiooni maha, miimikat vähemaks, hääl madalamaks,
- ära ole nii jäik, siis liigu rohkem,
- ära siinkohal naerata, siin tuleb naeratada,
- keera rohkem külge, fikseeri asend, pea selle sõna järel pausi jne jne
kaasa arvatud küsimused või tõdemused a la
issake, teil polegi kõrvaauke ja ei saa kõrvarõngaid panna
jaki kuldne pannal hakkab helkima, ärge hoidke oma riietest kinni - pannal läheb viltu
Ja kui see kõik juhtub õhtusel ajal Tallinna stuudios, siis mingil hetkel saabuvad väsimus, pisuke eufooria ning uskumatu tunne - et ühe pisike asja juures võib vaja minna nii palju pingutust. Meil oli tegelikult väga tore, stuudios töötas väga asjalik team ja sõnum on ju mõistlik?
Mis ja kuidas lõpuks välja tuli, seda vaadake FB-sse postitatud videost.
Just seetõttu puudutab IRL madalpalgaliste maksureform paljus naisi.
Miks siis mitte seda ideed laiemalt reklaamida?
Läksid siis ka IRL Tartu nimekirja 2 esimest meest ja esimene naine stuudiosse reklaami tegema. Telestuudio võttesaali ei saa ilma paksu meigita st et esimesena tuleb istuda jumestaja tooli. Jumestaja näeb kurja vaeva ja katab su tavaliselt sellise krohvikogusega, et ise endale peeglis enam otsa vaadata ei taha. Seejärel otsitakse stuudios õiget valgust ja varju. Suure otsimise järel jõuab igaüks hakata kiirgavate lampide valguses higistama. Kuumus viib omakorda järgmise kihi puudrini ja nii tunned sa lõpuks, et iga näemiimika tegemise järel kukub krohvi suisa tükkidena maha.
Siis öeldakse sulle kuidas liikuda ja mida öelda. Kui tavaliselt räägivad inimesed häälega, mida nad ise ei kuule ja ei vaata ju kõrvalt ka oma miimikat, siis nii kui pead telekaamerate ees reklaamiks midagi ütlema või kuidagi liikuma, siis hakkavad tulema soovitused a la
- emotsiooni maha, miimikat vähemaks, hääl madalamaks,
- ära ole nii jäik, siis liigu rohkem,
- ära siinkohal naerata, siin tuleb naeratada,
- keera rohkem külge, fikseeri asend, pea selle sõna järel pausi jne jne
kaasa arvatud küsimused või tõdemused a la
issake, teil polegi kõrvaauke ja ei saa kõrvarõngaid panna
jaki kuldne pannal hakkab helkima, ärge hoidke oma riietest kinni - pannal läheb viltu
Ja kui see kõik juhtub õhtusel ajal Tallinna stuudios, siis mingil hetkel saabuvad väsimus, pisuke eufooria ning uskumatu tunne - et ühe pisike asja juures võib vaja minna nii palju pingutust. Meil oli tegelikult väga tore, stuudios töötas väga asjalik team ja sõnum on ju mõistlik?
Mis ja kuidas lõpuks välja tuli, seda vaadake FB-sse postitatud videost.
Lisa kommentaar